​Holdtilmelding i Tornby Fitness


Book din næste holdtime her :-)

Ved få/ingen tilmeldte på ovenstående hold forbeholder Tornby Fitness sig retten til at aflyse holdet.
Information om aflysning sker via opslag på vores facebook side.


 

Du kan ligeledes bruge links herover for at booke en gratis prøvetime. (må kun beyttes en gang pr. person)
Du skal bruge følgende login:

Brugernavn: 12345678
Adgangskode: abc123
 
Hvad er Group Cycling?
Group Cycling er indendørs cykeltræning. Træningen foregår på stationære cykler, som kan indstilles så den passer den enkelte deltager.
 
Der køres på forskellige intervaller, hvor man står, sidder, accelererer, kører op ad bakke, kører lige ud, træder tungt, træder let m.m.
 
Group cycling er primært pulstræning, hvor vi alle kører med samme intensitet. Dette gøres ved at instruktøren fortæller hvordan du skal føle det under træningen. Til dette refererer instruktøren til en intensitetsskala. Dette gør at det er lige meget om man er i god form eller i super form, for det vil være lige hårdt for alle. Du indstiller nemlig selv belastningen på cyklen, så det passer til din form.
 
Hvad er Jumping® Fitness?
Jumping® Fitness er et dynamisk fitnessprogram, som udføres på specielt udviklede Jumping® PROFI trampoliner.
 
Jumping® Fitness blev dannet med tanke på at udvikle et træningsprogram, der styrkede kroppen på en positiv og livsglad måde. Grundlaget for Jumping Fitness er en kombination af hurtige og langsomme spring, variationer af traditionelle aerobictrin, dynamiske sprint og "powersport"-elementer.
 
Jumping® Fitness er en fantastisk kardiotræning kombineret med god musik og glade mennesker. Kompleksiteten af øvelserne bevirker, at hele kroppen bliver styrket. Jumping® Fitness er tre gange mere effektiv end løb, hvilket blandt andet skyldes den konstante tyngdekraftsændring, der medfører, at mere end 400 muskler bliver aktiveret samtidig. Jumping® Fitness forbedrer styrkelsen af de komplekse muskler i hele kroppen og er takket være trampolinens bløde affjedring velegnet til genopbygning efter skader. Jumping® Fitness har en gunstig virkning på det kardiovaskulære system, øger lungekapaciteten og den overordnede udholdenhed.
 
Jumping® Fitness udføres af uddannede instruktører, der er indehavere af "Jumping Basis Diploma".
 
Hvad er Kettlebell?
En kettlebell er en massiv jernkugle med et håndtag, så kuglen kan løftes og svinges i alle retninger.
 
Kettlebelltræning forbedrer styrke på flere områder: Fitness, koordination, fleksibilitet, sunde og raske led og generel atletisk formåen.
 
Ligesom i andre idrætter, og de fleste af vores daglige aktiviteter i øvrigt, står man på sine fødder, når man træner med kettlebells, og træner sin evne til at skubbe, trække, svinge og kaste gennem et fuldt bevægelsesudslag i alle retninger, alt imens man genererer og kontrollerer kraft fra gulvet og opefter.
 
Kettlebelltræning består af sammensatte helkropsøvelser. Denne type træning involverer hele kroppen ved at udvikle funktionelle kvaliteter, fordi man som udøver er nødt til at stabilisere en vægt i alle former for bevægelsesplan på samme tid.
Det betyder at flere muskler stimuleres samtidigt, hvilket har en stor positiv effekt på det neuromuskulære system – altså samarbejdet mellem hjerne og muskler.
Styrke afhænger ikke kun af muskelmasse, men også i høj grad af hvor godt nervesystemet kommunikerer med musklerne.
De gentagne, eksplosive styrkeøvelser træner også kredsløbssystemet, da musklerne behøver meget ilt for at kunne udføre træningen.

Book en tid til Group Cycling her

Book en tid til Jumping Fitness her

Book en tid til Kettlebell her

 

Tornby Idrætsforening | Rævskærvej 12 | Tornby | 9850 Hirtshals |